با این که چند سالی است که بازاریابی شبکه ای در ایران راه افتاده است ولی هنوز حکم شرعی بودن بازاریابی شبکه ای یا حلال یا حرام بودن بازاریابی شبکه ای یا همان نتورک مارکتینگ مشخص نشده است این موضوع از معایب این صنعت می باشد.

 

معایب بازاریابی شبکه ای : حلال یا حرام بودن بازاریابی شبکه ای

از معایب بازاریابی شبکه ای می توان به شفاف نبودن حلال یا حرام بودن بازاریابی شبکه ای و حکم شرعی بودن بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ در ایران اشاره کرد که این موضوع به نوبه ی خود از معایب بازاریابی شبکه ای به حساب می آید.

در قدیم در فعالیت های هرمی به خاطر این که پول شویی انجام می شد این نوع فعالیت غیر قانونی و حرام محصبوب می شد ولی در حال حاظر بدلیل این که در این صنعت محصول در کار می باشد و شما فروش محصول انجام می دهید از نظر شرعی حکم شرعی بودن بازاریابی شبکه ای صادر شده و دیگر این موضوع از معایب بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ نمی باشد و حلال یا حرام بودن بازاریابی شبکه ای تا حدودی مشخص شده است .

ولی هنوز هم برای برخی افراد شبهاتی وجود دارد که حلال یا حرام بودن بازاریابی شبکه ای مشخص نمی باشد به خاظر همین هم کتابهای , پادکست ها و … مختلفی در این باره برای افراد بوجود آمده است.

 

حکم شرعب بودن بازاریابی شبکه ای 

نتورک مارکتینگ از سال 1390 فعالیت قانونی خود را در ایران شرع کرده و رهبر انقلاب اسلامی ایران در باب حلال یا حرام بودن بازاریابی شبکه ای حکمی را صادر کردند و در این حکم شرعی بودن بازاریابی شبکه ای را به رسمیت شمردند.

 

بازاریابی شبکه ای چیست ؟

بازاریابی شبکه ای نوعی فعالیت بازاریابی می باشد که در آن افراد پس از این که محصول یا خدماتی را اسفاده می کنند در صورت رضایت, آن محصول را به دیگران معرفی می کنند و از اگر افراد دیگر آن محصول را تهیه کنند این افراد پورسانت درسافت می کنند و همین شکل شما می توانید تیم فروش خود را تشکیل داده و از فروش آنها نیر درصدی را به عنوان پورسانت دریافت کنید.

 

درباره فایل صوتی :

این فیل صوتی کاملترین پاسخ در مورد شرعی بودن بازاریابی شبکه ای را از زبان لیدر مرتضی نصرالهی به شما می دهد

برایدی شنیدن پادکست اصول دعوت و اصول پرزنت و پیگیری اینجا کلیک کنید

نهیه شده توسط گروه آموزشی وانگیزشی سلام رویا