در این مقاله قصد داریم معایب نتورک مارکتینگ و نحویه اشتباه کار کردن لیدرها و تیم ها در این صنعت را بیان کنیم این که چه دروغ هایی به افراد در معرفی کار بیان می کنند.

صنعت بازاریابی شبکه ای یکی از بهترین کارها و صنعت های دنیا می باشد ولی در ایران به خاطر هرمی کار کردن افراد و نبودن منابع به روز و ترجمه شده خیلی از لیدرهای راس سازمانها به جای این که فروش شبکه ای انجام بدهند شروع به هرمی کار کردن و فقظ عضو گیری در این صنعت می کنند.

 

معایب نتورک مارکتینگ چیست؟

  • عضو گیری به جای فروش محصولات

از معایب نتورک مارکتینگ و بازاریابی شبکه ای می توان به گزاشتن تمرکز برروی عضو گیری به جای فروش محصول می باشد.

در حال حاظر خیلی از لیدرهای این صنعت تمرکز خود و تیم فروش خود را بیشتر بر روی غضو گیری و مبلغی که افراد در ابتدای کار پرداخت می کنند گزاشتن و آن هم به این شکل که می باشد که:

ثبت نام و عضو گیری در این صنعت رایگان می باشد ولی لیدر ها در جلسه ی ثبت نام با پرحرفی افراد را مجاب می کنند که مبالغ زیادی از محصولات را برای خود خریداری کنند و در ماههای بعدی دیگر حداقل خرید ممکنه در ماه را برای افراد انجام می دهند و این موضوع یکی از مهمترین معایب نتورک مارکتینگ درایران می باشد

و این دقیقا کاری است که شرکت های هرمی انجام می دهند.

از معایب نتورک مارکتیگ این می باشد که باید فرهنگ فروش در ایران جا بیوفتد و نه عضو گیری و این موضوع بستگی به این دارد که افراد در ابتدا حداقل خرید ممکنه را انجام بدهند تا از کیفیت محصول اطمینان بدست آورند و در ماه های بعدی با جذب مشتریان بیشتر افزایش فروش فروش و خرید محصولات را انجام دهید.

 

  • قیمت بالای محصولات نسبت به بازار

باید قیمت محصولات با قیمت همان محصولات در بازار یکسان باشد و در برخی از شرکت ها این موضوع را بهش توجه نمی کنند.

 

  • معایب نتورک مارکتینگ در آموزش نادرست

یکی از معایب نتورک مارکتینگ و بازاریابی شبکه ای در ایران در دسترس نبودن آموزش های جدید و به روز دنیا می باشد و یا قدیمی بودن آموزش های در دسترس.

آموزش های موحود در حال حاضر همان آموزش هایی می باشد که در شرکت های هرمی سابق انجام می شده است.

 

  • وعده های دروغی دادن در جلسه ی پرزنت

یکی از معایب نتورک مارکتینگ در اینران دروغ هایی می باشد که سر جلسات پرزنت به افراد گفته می شود .

مثلا گفته می شود که این کار یک فعالیت پاره وقت می باشد در حالی که واقعیت به این شکل نیست و افراد برای موفقیت در این صنعت باید تمام وقت کار کنند.

 

برای گوش دادن به پادکست های اصول دعوت ، پرزنت ، پیگیری و بازاریابی شبکه ای اینجا کلیک کنید

تهیه شده توسط گروه آموزشی و انگیزشی سلام رویا