تست آنلاین مبتلا به ویروس کرونا شروع آزمون
  • خانه
  •  » 
  • مقالات آموزشی
  •  » 
  • چگونه از هیپنوتیزم ، روانشناسی ،یوگا و مدتیشن در ایجاد اعتماد به نفس استفاده کنیم ؟

چگونه از هیپنوتیزم ، روانشناسی ،یوگا و مدتیشن در ایجاد اعتماد به نفس استفاده کنیم ؟

چگونه از هیپنوتیزم ، روانشناسی ،یوگا و مدتیشن در ایجاد اعتماد به نفس استفاده کنیم سایت سلام رویا

در این مقاله در نظر داریم به بررسی اینکه چگونه از هیپنوتیزم ، روانشناسی ، یوگا و مدتیشن در ایجاد اعتماد به نفس استفاده کنیم ؟

هیپنوتیزم یا خوابگری از موضوعاتی است که در سالهای اخیر طرفداران زیادی دارد .هیپنوتیزم مانند طلسم و جادو عمل می کند و باعث می شود که شما به خواسته های خود برسید .

چیزی که در مورد روانشناسی هیپنوتیزم وجود دارد این است که هیپنوتیزم مختص فرد خاصی نیست و کسی که هیپنوتیزم انجام می دهد دارای انرژی ماورای طبیعت است .این باور غلط سبب شده است که مردم به راحتی فریب بخورند .

د راین مقاله به بررسی افزایش اعتماد به نفس از طریق هیپنوتیزم ، یوگا ، متدیشن و روانشناسی میپردازیم .

 

  • هیپنوتیزم و یوگا و باورهای ما 

هیپنوتیزم با کمک علم روانشناسی به کمک ما می آید،با انجام هیپنوتیزم سطح هوشیاری و اندیشه ی انسان به حد اعلا می رسد و با توجه به افزایش این آگاهی اعتماد به نفس شخص نیز افزایش پیدا می کند .

یوگا و مدتیشن نیز از برنامه هایی هستند که مانند هیپنوتیزم به کمک شخص می آید .در حال حاضر با کمک علم روانشناسی شما می توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید .

خوابگری روشی است که باعث می شود فعالیت ذهن شما افزایش پیدا کند در این حالت ذهن فرد به حالت نیمه هوشیار میرسد و باعث می شود که به آن بخش دسترسی پیدا کند .

هیپنوتیزم از روش های نوین روانشناسی است که با انجام تمرین های موثر سبب می شود اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند .

شما با انجام هیپنوتیزم تغییری در سطح باورهای خود به وجود می آورید که باعث می شود زندگی شما تغییر پیدا کند .تغییر باور در مورد خودتان سبب افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد .

 

  • هیپنوتیزم و روانشناسی در ساخت اعتماد به نفس 

هیپنوتیزم دو نوع است که یک نوع آن دگر هیپنوتیزمی و نوع دیگرش خود هیپنوتیزمی است .در دگر هیپنوتیزمی خود  فرد این کار را انجام میدهد اما در دگر هیپنوتیزمی به دست فرد دیگری انجام میگردد .

تمرینات یوگا و مدتیشن تمریناتیسیت که به هیپنوتیزم کمک زیادی می کند زیرا یوگا و مدتیتیشن و روانشناسی و هیپنوتیزم در یک طیف قرار دارند و همه ی آنها با روح و روان انسان درگیر هستند .

خود هیپنوتیزمی با درگیر کردن ناخودآگاه انسان به افزایش اعتماد به نفس او کمک زیادی می کند .انجام هیپنوتیزم در هر دو حالت باید با آگاهی و علم صورت بگیرد و اگر غیر این باشد صدمات جدی به سیستم عصبی وارد خواهد کرد .

با هیپنوتیزم می توان اختلات روانی را درمان کرد اختلالاتی نظیر استرس و اضطراب ،وسواس فکری ،کمبود اعتماد به نفس و انواع اعتیاد ها و بسیاری از اختلالات دیگر که در این مطلب نمی گنجد .

عدم وجود اعتماد به نفس سبب بروز بسیاری از اختلالات روانی می شود که با هیپنوتیزم و به کمک علم روانشناسی می توان این اختلالات را درمان کرد .

ریشه ی بسیاری از اختلالات در ضمیر ناخودآگاه انسان وجود دارد ضمیر ناخودآگاه به اتفاقاتی مربوط می شود که در گذشته ی انسان افتاده اند، اتفاقات تلخ و ناگواری که اثرات آن در ذهن نیمه هوشیار انسان قرار دارد و به راحتی هم پاک نمیشود .

ما نمیتوانیم ضمیر ناخودآگاه خود را به راحتی کنترل کنیم بلکه نیازمند یک سری فنون و مهارت هستیم با کمک یوگا و مدتیشن میتوان ذهن را به حالت آرامش رساند و سپس با کمک علم روانشناسی به بررسی اختلالات میپردازیم و در آخر به کمک هیپنوتیزم  آن را درمان می کنیم .

علم روانشناسی به ما کمک می کند که بتوانیم روحیات فرد را شناسایی کنیم و از این طریق بتوانیم به او کمک کنیم .

  • هیپنوتیزم و یوگا درمانی برای عدم اعتماد به نفس 

حرکات یوگا در مراحل دارانا ،دیانا و سامادی بسیار مشابه هیپنوتیزم است که انسان را در حالتی از خلسه قرار می دهد . دارانا برای انجام خلسه ی کامل صورت می گیرد و اگر در انجام آن استمرار داشته باشید به خلسه ی هیپنوتیزمی عمیقی خواهید رسید .

در دارانا فکر سرگردان کنترل میشود و مانند یک عدسی که نورهای پراکنده را یک جا جمع می کند، کار دارانا جمع کردن انرژی های مثبت است که میتواند انسان را به حد اعلای انسانیت برساند .

مدتیشن که از آن به دیانا هم یاد میشود فرد در این حالت به تمرکز و دقت بالایی میرسد که این حالت نیز بسیار شبیه  به خلسه ی هیپنوتیزمی دارد .

سامادی نیز که  به میوه ی درخت یوگا مشهور است ،از نظر بسیاری از افراد قرار گرفتن در یک خلسه ی بسیار عمیق است .فعالیت های مغز در حالت سامادی بسیار شبیه به خلسه ی عمیق یا مطلق در هیپنوتیزم است .

در حالت خلسه ی عمیق در یوگا فرد به حالتی از آرامش می رسد که میتوان در این حالت بسیاری از اختلالات را مداوا کرد از جمله اختلال عدم اعتماد به نفس  که مادر بسایری از اختلالات است .

در هیپنوتیزم با خارج شدن روح از بدن مواجه هستیم حالتی که در آن خلسه ی کامل صورت میگیرد و در این حالت میتوان به درمان فرد پرداخت .

 

  •  خود هیپنوتیزمی و درمان اختلالات روانشناسی بوسیله یوگا

شما با انجام خود هیپنوتیزمی میتوانید اختلالات روانشناسی خود را درمان کنید .برای این منظور باید علم هیپنوتیزم را فرا بگیرید و تمرینات آن را به درستی انجام دهید .

سپس مکان آرامی را برای خود انتخاب کنید ،جایی که کسی مزاحم شما نشود ازتمرینات یوگا و مدتیشن برای آرام ذهن خود استفاده کنید شما باید روانشناسی را تا حدودی فراگرفته باشید .

پس از اینکه به آرامش کامل رسیدید در حالی که دراز کشیده اید یا نشسته اید چشمان خود را ببنید و تنفس عمیق را شروع کنید تمرکز روی اعضای بدن خود را آغاز کنید و بدانید با گرفتن انرژی از کائنات خود را به خلسه ی کامل برسانید .

خود را  در هاله ای از نور آبی تصور کنید خود را ببینید که در آن هاله ی آبی به آرامش کامل رسیده اید ،بر روی اعضای بدن خود تمرکز کنید و با تکرار جملات مثبت نظیر من آرامم ،من دارای اعتماد به نفس هستم خود را به  حالتی از آرامش کامل برسانید .

آنقدر ادامه دهید که تمام اعضای شما این حالت را درک کنند و تمرکز شما بر تمام اعضای بدنتان افزایش یابد و احساس کنید که به خواب رفته اید .

سپس احساس کنید یک بالن هلیوم به دست چپ شما زده شده است و شما را به سمت بالا می کشد اگر این تمرینات را عمیق و دقیق و با تمرکز بالا انجام دهید دست چپ شما بالا می آید .

این روش موثر در درمان اختلالات روانشناسی به شما کمک بسیاری می کند تا جایی که می توانید خود را درمان کنید .

  • هیپنوتیزم فشارهای روانی ما کاهش می دهد 

شما با دانستن کمی در مورد علم روانشناسی میتوانید مشکلات خود را درمان کنید .هیپنوتیزم همانند یوگا و مدتیشن به کاهش فشارهای روانی کمک زیادی میکند .

وقتی شما در خلسه ی کامل هستید تمام انرژی های منفی از بدن شما خارج میشوند و جایگزین آنها انرژی های مثبت می شود . برای درمان عدم اعتماد به نفس شما با خارج کردن روحتان از بدن که در واقع همان انرژی های منفی هستند یعنی حس بدبینی نسبت خود،احساس عدم مفید بودن و تمام این احساس های بد که از نوع انرژی هستند .

شما با خارج کردن این انرژی های منفی و سپس تمرکز بر نور و روشنی با کمک ذهن ناخود آگاه خود انرژی های مثبت را جایگزین آنها می کنید .

این اتفاق کمک میکند تا شما باورهای خود را تغییر دهید و با تغییر باورها رفتارهای شما نیز تغییر خواهد کرد .امروزه علم روانشناسی با کمک یوگا و مدتیشن و همچنین هیپنوتیزم به کمک انسان آمده است تا او بتواند زندگی بهتری را تجربه کند .

 

برای گوش دادن پاکدست های بازاریابی شبکه ای اینجا کلیک کنید .

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به شرکت بیز را حتما مطالعه کنید

تهیه شده توسط گروه آموزشی سلام رویا

اگر سوالی دارید ، تیم ما آماده پاسخگویی به شماست

هنوز دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی برای گروه سلام رویا محفوظ است. 1398 طراحی و کدنویسی: گروه سلام رویا