چند سوال همیشه ذهن افرادی که به تازگی وارد صنعت بازاریابی شبکه شده اند را به خود مشغول می کند و این سوال ها عبارت اند از : آیا اشباع در بازاریابی شبکه ای یا اشباع در نتورک مارکتینگ دروغ می باشد؟ آیا اشباغ از معایب بازاریابی شبکه ای محصوب می شود؟ در اصل اشباع چیست ؟ و سوالات این چنینی.

این محتوا قفل شده است

لطفا برای دریافت فایل این مطلب در سایت ثبت نام کنید و از قسمت تهیه اشتراک ماهیانه

اکانت ماهیانه دریافت کنید

تعریف بازاریابی شبکه ای یا نتورک کارکنینگ

در واقع بازاریابی شبکه ای یعنی استفاده از شبکه ای از افراد که از محصولاتی و خدمات یک شرکت استفاده می کنند و این خدمات یا محصولات را به دیگران پیشنهاد می دهند و در قبال فروش محصولات و همچنین عضو گیری و بهتر بگوییم فروش افرادی که به عضویت تیم آنها در آمده اند درآمد و پول دریافت می کنند. و افراد با استفاده از آموزش های حرفه ای که در این صنعت فرا می گیرند مانند اصول دعوت یا اصول پرزنت کردن مهارت های خاصی را فرا می گیرند که در هر تجارت دیگری می توانند از آنها استفاده کنند.

 

دروغی به نام اشباع در بازاریابی شبکه ای

ولی مسله ای که ذهن افراد تازه وارد را به خودش مشغول کرده است اشباع در بازاریابی شبکه ای با اشباع در نتورک مارکتینگ می باشد .تمام افراد تازه وارد به این صنعت این موضوع را یکی از معایب بازاریابی شبکه ای می دانند و آنها نبودن اشباع در نتورک مارکتینگ را یک دروغ در بازاریابی شبکه ای می دانند.

 

مثالی درباره ی اشباع

ولی نکنه ی جالب و همچنین قابل تفکر در مسئله اشباع این می باشد که اگر واقعا اشباع واقیت دارد و بازار بعد از مدت زمان خاصی از بازاریابان پر می شود چرا شرکت هایی مثل شرکت تولید کننده ی تلویزیون و یخچال با این که هر شخصی یک بار اقدام به خرید تلویزیون یا یخچال می کند و آن را به مدت 5 سال به بالا نگه می دارد ، چرا این شرکت ها ورشکسته نشدند و هنور به تولید تلویزیون و بخچال ادامه می دهند ، چرا بازار از این دو نوع کالا اشباع نشده و هر روز شاهد آن می باشیم مشتریان بیشتری خاهان خرید این محصولات می باشند و هر روز به تقاضای خرید این وسایل افزوده می شود ؟ آیا این موضوع درست است یا نه ؟

از این مثال می توانیم در مورد اشباع در بازاریابی شبکه ای یا اشباع در نتورک مارکتینگ استفاده کرد و آن را جزوء معایب بازاریابی شبکه ای دانست ؟

 

اشباع چیست ؟

با توجه به این مثال بالا آیا اشباع در بازاریابی شبکه ای یا اشباع در نتورک مارکتینگ از معایب بازاریابی شبکه ای می باشد و واقعیت دارد و یا این موضوع یک دروغ در بازاریابی شبکه ای می باشد و هرگز این صنعت در دنیا به اشباع نمی رشد.

حال سوالی که ذهن همگان را به خود مشغول کرده است ای می باشد که اشباع چیست ؟ و اشباع در بازاریابی شبکه ای یا اشباع در نتورک مارکتینگ اگر دروغ و از معایب بازاریابی شبکه ای نمی باشد پس اشباع چیست و چگونه اتفاق می افتد؟

جواب این سوال را از زبان یکی از لیدرهای توانا با تجربه ی این صنعت به نام مرتضی نصر الهی که تجربه ی بیش ار 16 سال در کار در صنعت بازاریابی شبکه ای را دارند گوش دهید .

کاری از کمپین بازاریابی شبکه ای ایران

برای دیدن آموزش اصول دعوت و اصول پرزنت و اصول پیگیری اینجا کلیک کنید

تهیه شده نوسط گروه آموزشی و انگیزشی سلام رویا