شاید شما هم اکنون که در حال مطالعه ی این مقاله هستید به این می اندیشید که چطور میتوانید یک سایت موفق داشته باشید و حتما به موفقیت های دیجی کالا غبطه میخورید و حتی بارها از خود پرسیده اید که دلیل موفقیت دیجی کالا چیست ؟

عوامل موفقیت دیجی کالا میتواند برای شما بسیار مفید باشد زیرا شما میتوانید با توجه به این عوامل سایت خود را راه اندازی کنید و سپس به موفقیت برسید .دیجی کالا یکی از بزرگ ترین و موفق ترین فروشگاه های اینترنتی میباشد که اعتماد بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است .

مهخ ترین و اصلی ترین عوامل موفقیت دیجی کالا این است که این سایت فروشگاهی یک رسانه ی قوی برای فروش است و نکته ی مهم دیگر این است که این وب سایت علاوه بر خرید و فروش خود محصولات را نیز برسی میکند و حتی معایب آن را در اختیار مشتری قرار میدهد در نتیجه مشتری با اطمینان بیشتری خرید میکند .

 

دیجی کالا از کجا شروع شد

دیجی کالا فعالیت خود را در سال 1383شروع کرد زمانی که دو برادر دوقلو تصمیم به خرید دوربین عکاسی گرفتند بنابراین به جستجو در میان سایت های خارجی فارسی پرداختند تا بتوانند اطلاعاتی در مورد دوربین عکاسی مورد نظر کسب کنند و سپس به مرکز خرید مراجعه کنند و دوربین عکاسی مورد نظر را خریدند .

اما پس از برگشتن به خانه و عکاسی با دوربین مشاهده کردند که دوربین کیفیت لازم را ندارد و عکسهایی که گرفته شده اصلا شبیه عکسهای داخل سایت ها نیست و بلاخره متوجه شدند که لنز دوربین دست دوم است این تجربه ی تلخ باعث شد که ایده ی تاسیس یک سایت فروشگاهی به ذهنشان خطور کند .

ایده ی تاسیس دیجی کالا در ذهن آن ها این را تداعی میکرد که دیگر کسی تجربه ی خرید تلخ نداشته باشد و همه ی مردم بتوانند با اطمینان کامل خرید کنند .

چرا دیجی کالا موفق شد

اگر سری به آمارها بزنیم متوجه میشویم که حدود 90%خرید های کوچک از طریق دیجی کالا انجام میشود که این آمار نشان میدهد دیجی کالا یک برند است و اررزش این سایت فروشگاهی خیلی زیاد است .

اگر نگاهی به ده سال فعالیت مستمر این سایت فروشگاهی بیندازیم متوجه میشویم که دلیل موفقیت اصلی این سایت فروشگاهی تیم قوی است که پشت صحنه فعالیت میکنند تیم هزار نفری که با دل و جان شبانه روز پاسخگوی مشتری هستند .

دوبرادر بارها در  مصاحبه ی خود گفته اند به دلیل اینکه خود تجربه ی خرید تلخی داشته اند تصمیم گرفته اند یک وب سایت طراحی کنند تا اطلاعات تمامی محصولات در آن گنجانده شود و از سایت آموزون و چند سایت خارجی دیگر کمک گرفته اند .

تولید محتوا را جدی بگیرید

یکی دیگر از عوامل موفقیت دیجی کالا تولید محتوای قوی است شما اگر بخواهید سایتی را طراحی کنید باید به تولید محتوا توجه بسیاری بکنید اینکه یک سایت محتوای غنی داشته باشد تا بتواند توجه مردم را جلب کند و سرچ بالایی داشه باشد .

سایت دیجی کالا با توجه به نیازهای هر قشری محتوا تولید میکند و محصولات متنوع و مورد نیاز مردم را با قیمت پایین تر از جاهای دیگر ارائه میدهد در نتیجه با استقبال مردم روبرو میشود .این را فراموش نکنیم که این سایت فروشگاهی هزینه ی بسیاری برای تولید محتوا صرف میکند و یک تیم قوی سئو پشت سر این سایت است .

با توجه با مطالبی که در بالا ارائه شد به این نتیجه میرسیم که تولید محتوا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شما اگر میخواهیدموفق شوید باید محتوای قوی و غنی تولید کنید .

این را بدانید که نسل امروز بسیار باهوش است و برای هرچیزی جستجو میکند پس اگر شما بخواهید او را فریب بدهید خود را در اصل فریب داده اید و مشتری نخواهید داشت و رمز موفقیت این سایت  صداقت تمام است .

 

تبلیغات خوب و به جا

دیجی کالا با تبلیغات درست و به جا در فضای مجازی ،رسانه های گروهی و در سطح شهر توانسته مخاطبان خود را پیدا کند .

 

کیفیت خوب و عالی

یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا کیفیت عالی و ثابت همیشگی محصولات این فروشگاه اینترنتی است که حتی با مرور زمان کیفیت تغییر نمیکند در نتیجه اعتماد مخاطب را جلب میکند .

 

برای گوش  دادن به پاکدست های بازاریابی شبکه ای و اصول دعوت ،پرزنت و پیگیری اینجا کلیک کنید.
اگر در مورد بازاریابی شبکه ای و شرکت بازاریابان ایرانیان زمین می خواهید اطلاعاتی داشته باشید اینجا کلیک کنید
تهیه شده توسط گروه آموزشی سلام رویا