در این فیلم باب پراکتور  قصد دارید به شما یاد دهید که چگونه عادت های خود را تغییر دهید و عادت های خوب را جایگزین عادات های بدتان کنید.

تمام افراد دنیا عادت های بدی دارند که دوست دارند هر طوری که شده آن عادت ها را تغییر دهند چیزهایی مانند سیگار کشیدن، شیرینی خوردن زیاد، جویدن ناخن و … .ممکن است بارهای بار برای ترک آنها اقدام کرده باشیم ولی نتوانستیم این عادت ها را تغییر دهیم . و این نتوانستن در تعییر عادت ها باعث شده است که ما فکر کنیم که اراده کافی برای تغییر عادت ها را نداریم. هر بار که قصد کردیم و تصمیم گرفتیم تا این عادت های بد را تغییر دهیم با شکست پشت سر شکست روبرو شده ایم که این موضوع باعث شده بفهمیم که به این عادت ها اعتیاد پیدا کرده ایم و به همین خاطر ناامیدانه دست از تلاش برای ترک این عادت ها کشیده ایم.

بگزارید رازی را به شما بگویم برای ترک عادت ها به یک دفعه نمی توانید آنها را ترک کنید بلکه نیاز به صرف زمان طولانی و انرژی زیاد دارد و البته این را هم بگویم که کار راحتی هم نیست.

ولی اگر واقعا آماده ی این هستید که آن عادت هایی که شما را اذیت می کند را کنار بگزارید ما در اینجا هستیم تا در تمام مراحل کارتان به شما کمک و راهنمایی کنیم.

برای ترک عادت های بد شما باید گام ها و مراحلی را پشت سر بگزارید هرچه قدر بتوانید مراحل بیشتری را پشت سر بگزارید کنار گزاشتن عادت های بد هم برایتان راحتتر می شود.

 

1. انگیزه ی بزرگی بریا خود خلق کنید

گاهی اوقات شما برای ترک عادت هایتان از انگیزه های قویی استفاده نمی کنید مثلا: مثلا می گویید اگر فولان عادت خودم را ترک کنم برای سلامتیم بهتر است مثلا خوردن کافوئین .

هوب این انگیزه ، انگیزه قویی نیست برای این که ضمیر ناخداگاهتان را مجاب کند تا دیگر آن عادت ها را انجام ندهد. از انگیزه های قوی استفاده کنید.

انگیزه قوی ماننداین که : اگر هرچه سریعتر اعتیاد هودم به سیگار کشیدن را کنار نگزارم ، دود سیگار حتما من را خواهد کشت. و یا این که اگر سیگار را ترک کنم این موضوع باعث می شود تا کودکانم نیز در بزرگسالی سیگار نکشند.

دلیل خوبی برای ترک عادتان پیدا کنید و چرای این دلیل را نیز برای خود بگویید مثلا بدست آوردن پول بیشتر یا سلامتی بیشتر. این موضوع موردی است که باید بسیار بهآن اهمیت دهید.

 

2. به تصمیماتتان تعهد داشته باشید

انگیزه خود را کاملا بشناسید که چرا می خواهید تا عادتتان را ترک کنید و به تصمصمی که برای ترک عادتان می گیرید پایبند باشید.

یک از اشتباهاتی که افراد می کنند این است که تصمصم می گیرند که به صور یک دفه آن هم همین امروز عادت هایشان را کنار بگزارند ولی به این نکته نیز باید توجه کنید که این عادت ها یک شبه بوجود نیامده اند تا یک شبه و با یک تصمیم از بین بروند . هر عادتی که بوحود آمده است زمان برده که خلق شده و به عادت تبدیل شده است پس نخواهید که یک روزه همیه چیز را کنار بگزارید زیرا شکست می خورید . وای تصمیم بگیرید که از میزان انجام دادت عادتان هر روز کم کنید و به این صمیمتان نیز تعهد داشته باشید که حتما خلقش کنید. اگر دوست صمیمی دارید از او بخواهید تا به شما در ترک این عادت ها کمک کند . برنامه ریزی داشتن نیز به شما در ترک عادت هایتان کمک می کند

 

3. از عوامل عادت‌هایتان آگاهی داشته باشید

این موضوع را بدانید که این عادت به چه دلیل در شما ایجاد شده است.

عادت ها خود به خود بوجود نمی آیند بلکه عامل های بیرونی وجود دارند که این عادت ها را بوجود می آورند. افرادی که دوستانشان سیگاری هستند عموما به سمت سیگار کشیدن کشیده می شوند یا مثلا این عادت چک کردن هر رئزه فضای مجازی زمانی بوجود می آید که شما نیاز داشته باشید زمان خالی و احساسی روزتان را بشکلی پر کنید.

چند روز به اطرافتان توجه کنید تا علتی را که به عادت بدتان مربوط می شود را پیدا کنید بعد از آن لیستی از ععواملی که باعث بوجود آمدن عادتان شده است را بنویسید و سعی کنید یکی یکی آن مورد ها را کنار بگزارید تا عادت های بدتان نیز ازبین برود.

 

4. آگاه باشید عادات شما کدام نیازتان را بر آورده می‌کنند

هر عادتی که در ما بوجود می آید در واقع برای برای برطرف کردن نیازی در وجود ما می باشد و در واقع به خاطر نیازهای ما هست که عادت ها بوجود می آید.

برای عادت هایی که دارید نگاهی به نیازی که از شما برطرف می کند بیندازید شاید بتوانید آن نیازها را به شکلی دیگر برآورده کنید . در این هنگام عملا می توانید عادت هایتان را به سرعت عوض کنید.

بر روی تکه ای کاغذ راه ای دیگری که بوسیله ی آنها می توانید نازهایی که عادت ها بوجود امده اند را برطرف کنید را بنویسید و بر روی آنها کار انجام دهید تا با تغیر رفتار بتوانید عادت های خود را نیز تغییر دهید.

 

5. یک عادت جایگزین برای هر عامل داشته باشید

سعی کیند فکرتان را در جاهای دیگر مشغول کنید . یکی دیگر از تکنیک هایی که می توان عادت های بد را تغییر داد این است که فکر خود را به کارهای مثبت و با نشاط مشغول کنید . یا مکانی که استرس انجام دادن عادت را برای شما بوجود می آورد را تغییر دهید در آن هنگام می بینید که اشتیاقتان برای انجام عادت ها کم می شود.

استفاده از موارد انگیزشی مثل آهنگ های انگیزشی به شما در برطرف کردن این مورد بسیار کمک می کند.

این را بدانید که هرچقدر عادتهایتان را بیشتر انجام دهید بیشتر به آنها اعتیاد پیدا می کنید و ترک آنها سخت تر می شود پس هرچه سریعتر آنها را تغییر دهید.

با ترک عادت های بدتان به جای آنها یک عادت خوب را جایگزین کنید. عادتی که بریا شما پیشرفت را به ارمغان می آورد . اگر جایگزینی برای عادت های بدتان نداشته باشید آن عادت های بد دباره پیدا می شوند و شما به سمتشان کشیده می شوید.

 

در این فیلم آموزشی استاد و سخنران انگیزشی باب پرامتور به شما یاد می دهد که چگونه عادت های بد خود را تغییر دهید و به جای آنها عادت های خوب را جایگزین کنید.

 

برای گوش دادن به پادکست  بازاریابی شبکه ای اینجا کلیک کنید

برای ساخت انگیزه درست از گوش دادن به آهنگ های انگیزشی غافل نشوید

ختما مقاله مربوط به شرکت بیز و جملات انگیزشی را مطالعه کنید را مطالعه کنید

تهیه شده توسط گروه آموزشی و انگیزشی سلام رویا